Sefer Günlüğü

Yolculuk Başlıyor


18 Mayıs akÅŸamı yola çıkacağımız KaÅŸ Kekova seferimize toplam 10 kiÅŸi katılacak. Sefere 11 Mayıs gecesi baÅŸlamayı planlamıştık; ancak ertesi hafta denizin ve havanın kötü olacağı anlaşılınca bir hafta ertelendi. Bu süre içinde sefere baÅŸuzmanlık yapacak olan Ali Cemal Gücü; sefer programını hazırlayıp sundu. Bu proje 2011 yılı için planlanmış ve TÜBÄ°TAK’a sunulmuÅŸtu; ancak proje deÄŸerlendirmesindeki uzamalar nedeni ile kabul edilmesi kış baÅŸlangıcını buldu. Arazi çalışmalarının kış aylarında yapılması ekip için çok zor olacağı gibi üreme dönemine girmiÅŸ foklar için de maÄŸaralara girilmesi risk taşıyacağından araÅŸtırma seferi 2012 yılına sarktı. Geçen sürede artan fiyatlar nedeni ile de bütçemizde kısıtlamaya gitmek zorunda kaldık. Meltem Ok bütçe sorumlumuz. Muhasebe bölümümüz ile birlikte elimizdeki kaynağı en uygun ÅŸekilde idare edip projeyi söz verdiÄŸimiz ÅŸekilde eksiksiz yapabilmemizi saÄŸlayacak. seferhazirliklari Meltem ayrıca kızılötesi cihazlardan da sorumlu. Bu hafta yapılan hazırlıklarda da en çok o yoruldu. Malzeme sorumlumuz Mertkan Tüer de en az onun kadar yorulanlardan. Seferde kullanılacak zodiac botların ve motorlarının bakımı ve onarımı; eksik dalış malzemelerimizin tamamlanması gibi çalışmanın aksamadan yürümesi için önceden planlanıp tamamlanması gereken iÅŸler onun omuzlarındaydı. Ezgi Åžahin seferin iletiÅŸim sorumlusu. Mehmet Beklen ile birlikte web ve facebook sayfamızı hazırlamak onun göreviydi. On kiÅŸilik ekibimiz için biraz küçük  olan teknemizdeki yer sıkıntısı nedeni ile bu ilk seferimize katılamayacak olan Hasan Pınar satın alma iÅŸlerimizi takip etti. Alınacak her kalem eÅŸyanın maliyetini mümkün olan en alt seviyeye çekmek için günlerini internet başında piyasa araÅŸtırması ile geçirdi. Özge Tutar gerekli izinlerin alınması, baÅŸta Sahil Güvenlik komutanlıkları olmak üzere gerekli mercilere  bilgi verilmesi iÅŸini takip etti. Bu arada Lamas teknemizin de sefere hazırlanması gerekiyordu. Enspektörümüz Taylan kaptan mazotumuzdan makinanın sefer öncesi bakıma girmesine kadar tüm eksiklerimizi tamamladı. Lamas ekimiz Alaaddin AkkaÅŸ ve Kazım Tutsak ise aslında trol/balıkçılık amaçlı kullanılan teknemizi 15 günlük seferimiz boyunca rahat bir ÅŸekilde kullanabilmemize olanak verecek hale getirdiler; bunun için “gravalar” söküldü, tenteler döÅŸendi, zodiac botlarımızın ve kıçtan takma motorlarının Kekova’ya kadar yapacağımız uzun seyir boyunca muhafazası için “sıpalar” hazırlandı. Lamas’ın kaptanı Ahmet Tutsak ise teknemizin seyir yapabilmesi için gerekli evraklarını hazırladı ve liman baÅŸkanlığında denize çıkış iznimizi aldı.

Artık her ÅŸey hazır ve çalışma alanımıza kadar gideceÄŸimiz yaklaşık 300 deniz millik yolculuÄŸumuz boyunca havanın uygun olmasını dilemekten baÅŸka yapacağımız bir iÅŸ kalmadı. 

Sefer Günlüğü