Yolculuk Başlıyor 18 Mayıs akşamı yola çıkacağımız Kaş Kekova seferimize toplam 10 kişi katılacak. Sefere 11 Mayıs gecesi başlamayı planlamıştık; ancak ertesi hafta denizin ve havanın kötü olacağı anlaşılınca bir hafta ertelendi. Bu süre içinde sefere başuzmanlık yapacak olan Ali Cemal Gücü; sefer programını hazırlayıp sundu. Bu proje 2011 yılı için planlanmış ve TÜBİTAK’a sunulmuştu; ancak proje değerlendirmesindeki uzamalar nedeni ile kabul edilmesi kış başlangıcını buldu. Arazi çalışmalarının kış aylarında yapılması ekip için çok zor olacağı gibi üreme dönemine girmiş foklar için de mağaralara girilmesi risk taşıyacağından araştırma seferi 2012 yılına sarktı. Geçen sürede artan fiyatlar nedeni ile de bütçemizde kısıtlamaya gitmek zorunda kaldık. Meltem Ok bütçe sorumlumuz. Muhasebe bölümümüz ile birlikte elimizdeki kaynağı en uygun şekilde idare edip projeyi söz verdiğimiz şekilde eksiksiz yapabilmemizi sağlayacak. Meltem ayrıca kızılötesi cihazlardan da sorumlu. Bu hafta yapılan hazırlıklarda da en çok o yoruldu. Malzeme sorumlumuz Mertkan Tüer de en az onun kadar yorulanlardan. Seferde kullanılacak zodiac botların ve motorlarının bakımı ve onarımı; eksik dalış malzemelerimizin tamamlanması gibi çalışmanın aksamadan yürümesi için önceden planlanıp tamamlanması gereken işler onun omuzlarındaydı. Ezgi Şahin seferin iletişim sorumlusu. Mehmet Beklen ile birlikte web ve facebook sayfamızı hazırlamak onun göreviydi. On kişilik ekibimiz için biraz küçük olan teknemizdeki yer sıkıntısı nedeni ile bu ilk seferimize katılamayacak olan Hasan Pınar satın alma işlerimizi takip etti. Alınacak her kalem eşyanın maliyetini mümkün olan en alt seviyeye çekmek için günlerini internet başında piyasa araştırması ile geçirdi. Özge Tutar gerekli izinlerin alınması, başta Sahil Güvenlik komutanlıkları olmak üzere gerekli mercilere bilgi verilmesi işini takip etti. Bu arada Lamas teknemizin de sefere hazırlanması gerekiyordu. Enspektörümüz Taylan kaptan mazotumuzdan makinanın sefer öncesi bakıma girmesine kadar tüm eksiklerimizi tamamladı. Lamas ekimiz Alaaddin Akkaş ve Kazım Tutsak ise aslında trol/balıkçılık amaçlı kullanılan teknemizi 15 günlük seferimiz boyunca rahat bir şekilde kullanabilmemize olanak verecek hale getirdiler; bunun için “gravalar” söküldü, tenteler döşendi, zodiac botlarımızın ve kıçtan takma motorlarının Kekova’ya kadar yapacağımız uzun seyir boyunca muhafazası için “sıpalar” hazırlandı. Lamas’ın kaptanı Ahmet Tutsak ise teknemizin seyir yapabilmesi için gerekli evraklarını hazırladı ve liman başkanlığında denize çıkış iznimizi aldı.
Artık her şey hazır ve çalışma alanımıza kadar gideceğimiz yaklaşık 300 deniz millik yolculuğumuz boyunca havanın uygun olmasını dilemekten başka yapacağımız bir iş kalmadı.
|
Sefer Günlüğü
|