Sefer Günlüğü

25/05/2012

Bugün yola çıkalı tam bir hafta oldu ancak hala beklediÄŸimiz gibi içimize sinen bir maÄŸara bulamadık. Aksi gibi bu sabah lodos çok erken bastırdı. O yüzden çalışabileceÄŸimiz tek yer Aperlai’nin doÄŸu tarafı. Bugün Gülfem’in son günüydü. Ekipten ayrılıp KaÅŸ’a geçmesi gerekiyor. Onunla vedalaÅŸarak Aperlai koyunun dibindeki Yörük Ramazan’ın iskelesine gidip oradan çalışmaya baÅŸlıyoruz. James Boat güney kıyıyı, diÄŸer bot kuzeyi tarıyor. Ancak burada su maÄŸara olamayacak kadar sığ. O yüzden baÅŸlarda suya girmemize gerek kalmıyor; kıyıyı botla tarıyoruz. Bu arada zodiac motorları için kullandığımız benzin azalıyor. Kekova’da benzin alabileceÄŸimiz yer de yok. Bu arada Mertkan’ın aklına bir fikir geliyor ve yaÄŸmurluÄŸundan yelken yapıyor. Sert rüzgardan faydalanarak hiç benzin harcamadan kıyıyı tarıyoruz. Bu arada tam yelkenin keyfini çıkartırken kıyı derinleÅŸmeye ve maÄŸara için uygun hale gelmeye baÅŸlıyor. Öyle olunca suya girmek gerekiyor; ancak esen rüzgarla birlikte su buz gibi oluyor ve aksi gibi bu kıyıda da tatlı su giriÅŸleri çok fazla üÅŸümemek elde deÄŸil. Planladığımız alanı tarandıktan sonra kıyıda hoÅŸ bir iskele buluyoruz ve ısınmak amacıyla burada kısa bir mola veriyoruz. Ancak iskelede bile rüzgar çok sert. Bu bize öÄŸleden sonra çalışmanın mümkün olmayacağını gösteriyor.  Sabah biz denizdeyken Üçağız’a baÄŸlı Sahil Güvenlik botunun komutanı Lamas’a geliyor ve izinlerimizi görmek istiyor. 2011 yılı için planladığımız bu araÅŸtırma seferinin 2012 yılına sarkmasının nedenlerinden biri de izinler. TÜBÄ°TAK tarafından desteklenen bu projenin baÅŸvuru aÅŸamasından Orman ve Su Bakanlığı DoÄŸa Koruma ve Milli Parklar Genel MüdürlüÄŸü ve Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Maden Tetkik Arama Genel MüdürlüÄŸünden izin alınması gerekiyor. Bu izinlerin alınması uzun sürdüÄŸünden geçen sene sezonu kaçırmıştık.  Sefere çıkmadan önce çalışacağımız bölgedeki mülki amirliklerine ve kolluk kuvvetlerine bilgi notu ile birlikte aldığımız izinleri de yollamıştık. Ancak çalışılacak bölgenin Özel Çevre Koruma Alanı olması nedeni ile Çevre ve Åžehircilik Bakanlığından da izin almamız gerekti. Sahil Güvenlik komutanı ise bölgenin Sit Alanı olması nedeni ile Kültür Bakanlığından da izin almamız gerektiÄŸini hatırlattı. Neyse ki artık çalışmanın sonuna geldik; buralarda biraz daha oyalansak bu araÅŸtırma için izin almadığımız bakanlık kalmayacak gibi görünüyor.

Denizde pazar günleri kuru fasülye günüdür bugün bir istisna yapıp öÄŸle yemeÄŸinde kuru fasülye yiyoruz.     Artık Üçağız civarı yapacak iÅŸimiz kalmadığı için kumanya eksiklerimizi tamamlayıp Aperlai’de Yörük Ramazan’ın iskelesine aborda oluyoruz. Hava hala çalışılmayacak kadar sert. O yüzden günün geri kalanının Aperlai harabelerini gezerek deÄŸerlendirmeye karar veriyoruz. Bu arada Rıza-Feyza çiftinin sevimli sevimli oÄŸulları Ada’yı tekrar görmeyi de umuyoruz. Aperlai’de bizi Cesur karşılıyor; ancak fazlaca samimi olan bu karşılamadan sırası ile  Meltem, Ali ve Ezgi nasiplerini alıyor. Bu arada Aperlai’nin Likya yolu duraklarından biri olması nedeni ile burada yürüyüÅŸçülere sıklıkla rastlıyoruz. DönüÅŸ yolumuzda bu yaz tek başına Likya yolunu yürüme planları yapan Meltem; Purple House’da yürüdüÄŸü yerlerin güzelliÄŸi gülüÅŸüne yansımış çok hoÅŸ bir hanım olan Sevgi le tanışıyor. Likya yolunu Fethiye’den baÅŸlayarak Aperlai’ye kadar tek başına yürümüÅŸ. Hemen heyecanlı bir sohbet baÅŸlıyor; nasıl; zor mu; korkmuyor musun?.. Sohbete akÅŸam yemeÄŸinde devam etmek üzere Sevgi’yi teknemize davet ederek geri dönüyoruz. Artık hava sakinleÅŸtiÄŸi için Lamas’ta gece mangal sefalarına baÅŸlama zamanı. O yüzden bu akÅŸam menümüz zengin. AlışveriÅŸ imkanı kısıtlı olan Üçağız’da Ahmet kaptanın becerikliliÄŸi sayesinde bulduÄŸumuz et ile yapılmış ÅŸiÅŸ kebap ve yine Ahmet kaptan usulü Adana Köfte. Yemekten sonra hep birlikte Sevgi’yi çadırına bırakıyoruz derken bir geceliÄŸine Meltem de Sevgi ile kalmaya karar veriyor.